تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی

تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی، یکی از مطمئن ترین روش ها برای راهنمایی رانندگان جهت حرکت در مسیر درست، تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی می باشند. این تابلوها باید به گونه ای باشند که به صورت کاملا واضح پیام خود را به رانندگان و عابران پیاده برسانند‌. حتما تا به حال تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی را در کنار جاده مشاهده کرده اید، این تابلوها در اشکال مختلفی مانند مثلث، دایره و مستطیل وجود دارند.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دلیل استفاده از اشکال مختلف برای تابلوها چیست؟ علتش این است که هر یک از این اشکال، سیگنال به خصوصی را به مغز ارسال می کند. و همین امر باعث می شود پیام بسیار راحت تر توسط مغز ما دریافت شود. اگر بخواهیم به فواید آشنایی با انواع مختلف این تابلوها اشاره کنیم، می توانیم بگوییم که با آگاهی افراد، احتمال قرار گرفتن در معرض تصادفات و قانون شکنی تا حد بسیاری زیادی می تواند کاهش یابد‌‌.

انواع تابلو ترافیکی

انواع تابلو ترافیکی که تابلو های ترافیکی اطلاعاتی هم در آن ها قرار می گیرند به ۳ دسته تقسیم می شوند:

  •  تابلوی ترافیکی هشدار دهنده: نام دیگر این تابلوها، اخطاری نیز می باشد. و وظیفه آنها آگاه کردن عابران و رانندگان در برابر خطرات است.
    مانند: تابلوی کارگران مشغول کارند، محل عبور حیوانات اهلی، جاده باریک می شود و…
    این دسته از تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی، به شکل مثلثی و دارای حاشیه ی قرمز رنگ می باشند.
  • تابلو ترافیکی بازدارنده: این تابلوها بیانگر اعمالی هستند. که در صورت برخورد با آنها، آن عمل ممنوع می باشد و در صورت عدم توجه به این محدودیت ها جریمه خواهیم شد.
    مانند: تابلوی بوق زدن ممنوع، ورود ممنوع، پارک ممنوع، و…
    تابلوهای ترافیکی بازدارنده دایره ای شکل هستند و حاشیه ی آنها قرمز رنگ می باشند.
  • تابلوی ترافیکی آگاهی دهنده: این تابلوها جزو متداول ترین تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی به شمار می آیند که به آنها تابلوهای اخباری نیز می گویند.
    وظیفه آنها دادن آگاهی است و با رنگ های سفید، زرد، قهوه ای، سبز و آبی و در اشکال مختلفی مثل: مستطیل، پنج ضلعی، مربع و دایره تولید می شوند.

قیمت تابلو اطلاعاتی

شرکت فرتو ترافیک، به عنوان یک تولید کننده معتبر و با تجربه، برترین قیمت تابلو اطلاعاتی و تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. ما با افتخار تابلوهای ترافیکی و اطلاعاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسبی را تولید و عرضه می‌کنیم. همچنین، تجهیزات ترافیکی نیز در محصولات ما شامل می‌شوند. اگر به دنبال بهترین راه‌حل برای نیازهای خاص خود در زمینه تابلوهای ترافیکی و اطلاعاتی هستید، با ما تماس بگیرید. قیمت های فرتو ترافیک، به دلیل کیفیت عالی و پیشرفته محصولات و تجهیزات ترافیکی، ممکن است بیشتر از رقبا باشد. ما همواره در تلاشیم تا مشتریانمان راضی و با ارزش ارائه دهیم و بهترین تجربه را برای آن‌ها فراهم کنیم.

تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی

خرید تابلو ترافیکی

برای این که بتوانید نتیجه رضایت بخشی از خرید تابلو ترافیکی داشته باشید. باید چندین ویژگی مهم را در نظر بگیرید. در درجه ی اول شما باید به شرایط آب و هوایی، منطقه ای که تابلوی ترافیکی اطلاعاتی قرار است نصب شود توجه کنید. تابلوها باید در برابر هوای گرم و شرجی مقاومت لازم را داشته باشند تا دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند. موردی بعدی، توجه به ابعاد تابلوها می باشد. شما باید با توجه به شرایط جاده‌ بتوانید تابلویی با سایز مناسب خریداری کنید. اگر تابلوی شما حاوی متن است، فونت آن باید کاملا خوانا و دارای سایز مناسبی باشد. هم چنین بهتر است آن را دو زبانه یعنی به صورت فارسی و انگلیسی انتخاب کنید.

تابلو‌های ترافیکی چیست؟

در پاسخ به سوال تابلو‌های ترافیکی چیست؟ باید گفت از سالیان دور تا به امروز با افزایش تعداد اتومبیل‌ها همچنین بیشتر شدن سرعت حرکت‌ آن‌ها در خیابان‌ها و شهر‌ها نیاز به بیان بعضی مفاهیم در خیابان‌ها به رانندگان و عابران پیاده احساس شد که به این منظور یک سری افراد و سازمان‌ها شروع به تولید و ساخت تابلو‌هایی تحت عنوان تابلو‌های ترافیکی کردند. این تابلو‌های ترافیکی اطلاعاتی به منظور انتقال پیامی خاص در قالب یک نماد به کار می‌رود که در اماکن مختلف از جمله خیابان‌، جاده، مکان‌های عمومی، پارکینگ و… نصب می‌شود و پیام‌هایی مثل پارک ممنوع، محل عبور عابر پیاده و… را به مخاطب می‌رساند.

وجود این تابلو‌ها در هر خیابان و جاده‌ای که محل تردد خودروها و عابران پیاده هستند بسیار ضروری است.

تجهیزات ترافیکی

در حال حاضر، فرتو ترافیک با استفاده از تجهیزات ترافیکی پیشرفته و تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی، از یک تحول چشمگیر برخوردار است. تجهیزات ترافیکی به عنوان اجزای بسیار مهم و حیاتی ترافیک، شامل سیستم‌ های هوشمند راهنمایی و رانندگی، دوربین‌ های مداربسته، سنسور های تشخیص ترافیک و بسیاری دیگر می‌ شوند. اما یکی از عناصر کلیدی در این صنعت، تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی به شمار می‌آید. تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی، با بهره‌گیری از تکنولوژی نمایشگر ها و اتصال به شبکه‌ های ارتباطی، قادر به ارائه اطلاعات مربوط به ترافیک، مسیر های جایگزین، اخبار رانندگی و اطلاعات مهم دیگر به رانندگان هستند.

بنابراین، آشنایی با تجهیزات ترافیکی و تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی امری بی‌نیاز از آن جهت نیست که برای هر محصول یا خدمت در این صنعت، یافتن بهترین و مؤثرترین راهکارها امری ضروری است.

تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی

قیمت پایه تابلو ترافیکی

درباره قیمت پایه تابلو ترافیکی باید گفت که با توجه به متریال به کار رفته در این تابلو‌ها قیمت پایه تابلو ترافیکی متفاوت است. متریال به کار رفته باید به گونه‌ای باشد که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی محکم و مقاوم بوده و نسبت به بارش باران و برف و تابش نور خورشید ماندگاری بالایی داشته باشد. همچنين کیفیت بالای تابلو‌های ترافیکی اطلاعاتی هنگام برخورد ناگهانی خودرو‌ها و تصادفات، باعث جلوگیری از آسیب‌‌های زیاد و آنچنانی را می‌گیرد. بنابراین قیمت ثابتی برای این تابلو‌های ترافیکی وجود ندارد، چرا که بسته به کیفیت و مواد به کار رفته و متریال آن، قیمت آن نیز در فروشگاه‌ها متفاوت است. کیفیت بالای این تابلو‌ها باعث جلوگیری از بسیاری از تصادفات می‌شود.

تابلوهای ترافیکی شهری

همه ی شما می دانید که تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی، برای رساندن پیام خاصی تولید شده اند، در میان تمام تجهیزات ترافیکی متنوعی که در بازار موجود است، تابلوهای ترافیکی شهری بسیار حائز اهمیت می باشند، اگر برای شما این سوال پیش آمده است که علت این مسئله چیست؟ به این دلیل که با نصب این تابلوها می توانیم تعداد تصادفات جاده ای و حوادث دلخراش را به حداقل میزان ممکن برسانیم. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که بدانیم همانطور که تابلوهای ترافیکی مزیت های بسیار زیادی به همراه خود دارند. اما اگر در نصب آنها دقت کافی نداشته باشیم، منجر به دردسر و خسارت می شوند. مانند اشتباه رفتن مسیر و یا حواس پرتی راننده و…

تابلوهای اطلاعاتی

تابلوهای اطلاعاتی یا همان تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی یکی از اجزای حیاتی سیستم ترافیک هستند. این تابلوها با استفاده از نماد ها، علائم و اطلاعات قابل فهم به رانندگان و عابران پیاده، اطلاعاتی مورد نیاز برای هدایت و راهنمایی آن‌ ها را ارائه می‌ دهند. در واقع، تابلوهای اطلاعاتی ترافیکی یک منبع قابل اعتماد و قابل دسترسی برای بهبود امنیت و رانندگی هوشمند هستند. اصول طراحی و نصب این تابلو ها، از جمله ترتیب قرارگیری، اندازه، رنگبندی و محتوا، بر اساس استاندارد ها و ضوابط معتبر ترافیکی تعیین می‌ شود.

بنابراین، در این مقاله به بررسی نکات کلیدی مرتبط با تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی می‌ پردازیم و به تبیین اهمیت و کاربرد های آنها در بهبود جریان ترافیک، افزایش ایمنی و بهبود تجربه کاربران می‌ پردازیم.

تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی

تابلو ترافیکی شبرنگ

فلورسئین و فسفر دو موادی هستند که خاصیت شبرنگ بودن را به تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی می بخشند. شبرنگ ها در تاریکی به واسطه ی نوعی ماده ی براق، از خود نور بازتاب می کنند. و همین امر باعث می شود راننده به راحتی بتواند متوجه تابلو ترافیکی شبرنگ بشود و جانب احتیاط را رعایت کند. بیشترین کاربرد این تابلو ها در کنار جاده ها، جهت دادن آگاهی و هشدار به رانندگان می باشد. یکی دیگر از کاربردهای تابلو های شبرنگ این است که اگر راننده ای قصد این را داشته باشد. که به رانندگان دیگر هشداری بدهد، به راحتی می تواند از این تابلوها کمک بگیرد.

با توجه به مطالبی که در بالا به آن پرداخته شد متوجه اهمیت بالای این نوع تابلوها و کاربرد گسترده ی آنها در زمینه های مختلف شدیم و امیدواریم که با، توجه بیشتر رانندگان به تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی تعداد تصادفات جاده ای بتواند کاهش چشمگیری داشته باشد.

تابلو علائم راهنمایی

در حوزه ترافیک و رانندگی، استفاده از تابلو های علائم راهنمایی و تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی اهمیت چشمگیری دارد. تابلو علائم راهنمایی، نقش مهمی در هدایت رانندگان و اطلاع‌رسانی در جاده‌ها ایفا می‌کنند؛ اما تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی نیز به عنوان یک ابزار ارزشمند به کار می‌روند. این تابلوها، اطلاعات مورد نیاز رانندگان را درباره‌ ی مسیر ها، فواصل، محدودیت‌ ها و شرایط جاده در اختیار آن‌ ها قرار می‌ دهند. با اضافه کردن بحثی درباره تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی به مقاله‌ی “تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی”، قصد داریم تا ارزش این تجهیزات را برای خوانندگان محترممان به وضوح نشان دهیم.

قیمت تابلو جاده ای

قیمت تابلو جاده ای به عوامل متعددی مانند سایز، ابعاد، نوع، کیفیت، شبرنگ بودن ویا نبودن آنها و هم چنین جنس شبرنگی که در تابلو مورد استفاده قرار گرفته است تاثیر بسزایی دارد.
ما به شما پیشنهاد میکنیم با خرید مستقیم از کارخانه، تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب تری تهیه نمایید.

تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی

قیمت تابلوهای اطلاعاتی

قیمت تابلوهای اطلاعاتی دارای ثبات خاصی نیست و همانطور که در بالا به این قضیه اشاره کردیم. به عبارتی قیمت این محصول به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع قیمت گذاری محصولات ترافیکی به عهده شرکت های تولیدی می باشد. اگر قصد خرید تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی را دارید می توانید با مراجعه به سایت های مربوطه و یا تماس با کارشناسان متخصص در این حوزه اطلاعات لازم را کسب بنمایید.

شرکت ساخت تابلوهای ترافیکی

شرکت ساخت تابلوهای ترافیکی که اقدام به تولید تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی نیز می نماید. باید دارای چند ویژگی باشد که در زیر به آنها می پردازیم:

  1.  بتواند تابلوهای ترافیکی اطلاعاتی را در کیفیت های متنوع تولید و به بازار عرضه کند.
  2. محصول مورد نظر را در سایز و رنگ بندی های گوناگون تولید کند.
  3.  محصول تولید شده را بتواند با قیمتی مناسب، دست مشتری برساند.

جایگاه شرکت های تولید کننده به جهت نقشی که در افزایش امنیت رانندگان دارند بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال شرکت فرتو ترافیک یکی از شرکت هایی است که محصولات ترافیکی خود را با هدف افزایش ایمنی در جاده ها و حفظ نظم با قیمتی مناسب به فروش می رساند. شما عزیزان می توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد سایر شرکت های تولید کننده به سایت ها و صفحات اجتماعی نیز مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *