تجهیزات ترافیکی جاده ای

تجهیزات ترافیکی جاده ای

تجهیزات ترافیکی جاده ای را می توان یکی از ابزارهای موثر و کارآمد معرفی کرد. که منجر به برقراری ایمنی در جاده های برون شهری و درون شهری گشته. و همچنین نظم خاصی را در عبور و مرور ایجاد خواهند کرد. با توجه به اینکه تنوع زیادی در اینگونه محصولات ترافیکی وجود داشته. و شاهد آنها می باشیم. لذا می توان اعلام داشت که قیمت خرید تجهیزات ترافیکی نیز. از سطوح مختلفی برخوردار خواهد بود.

تجهیزات ترافیکی جاده ای

ویژگی انواع تجهیزات ترافیکی جاده ای

تجهیزات ترافیکی جاده ای تجهیزات ترافیکی نقش مهمی را در عبور و مرورهای جاده ای ایفا کرده و منجر به پیشگیری از بروز خطراتی مرگبار مانند تصادف و یا کاهش این حوادث خواهند شد.

در ادامه می خواهیم به برخی از انواع تجهیزات ترافیکی جاده ای به همراه ویژگی هر کدام اشاره نماییم که عبارتند از:

  1. جدا کننده خیابانی:
    در اجرای بعضی از پروژه های عمرانی مربوط به جاده ها و به منظور مرزبندی استفاده می گردد. دارای جنس مقاومی بوده و نسبت به ضربه آسیب ناپذیر است. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آن، بسیار پایین می باشد.
  2. بشکه ایمنی ترافیکی:
    در معابری که امکان خطر وجود دارد. نصب گشته و نسبت به عواملی مانند فشار. و حتی شرایط نامساعد جوی، مقاوم است. از جنس پلی اتیلن بوده و مجهز به رفلکتر مهندسی نیز می باشد. همچنین قابلیت بازتاب نور برای افزایش دید را داراست.
  3. استوانه ایمنی:
    برای اجرای محدودیت های جاده ای. مناسب به نظر رسیده و ضمن مشخص کردن حریم راه، باعث کاهش سرعت نیز می گردد. قابلیت های آنتی یووی، آنتی استاتیک را به همراه داشته. و بسیار مقاوم به ضربه و انعطاف پذیر می باشد.
  4. سرعت گیر پلاستیکی:
    در مسیرهای پرتردد درون شهری نصب گشته و جنس پلاستیکی درجه یکی را داراست همچنین کیفیت و کارایی قابل قبولی را از خود نشان داده. و سرعت را حتی تا ۲۰ کیلومتر نیز کاهش خواهد داد.
  5. گل میخ پلاستیکی:
    یکی از بهترین جایگزین ها برای مسیرهای خط کشی شده بوده. و با هشدار به رانندگان، از بروز تلفات جانی و مالی ناشی از تصادف پیشگیری می‌کند. همچنین در جاده های برون شهری و درون شهری، قابلیت نصب و اجرا را داراست.

تولید کننده تجهیزات ترافیکی جاده ای

تولید کننده تجهیزات ترافیکی جاده ای با توجه به اهمیت و کاربرد گسترده تجهیزات ترافیکی. و نقش و کارکرد مهم آنها. روز به روز بر درصد تولید این محصولات توسط واحدهای بزرگ تولید ترافیکی افزوده می گردد.
اکنون هر یک از تولیدکنندگان مطرح داخلی توانسته اند تجهیزات ترافیکی متنوع با کاربردهای مختلف را طراحی و تولید کرده و سعی در بالا بردن کیفیت ترافیکی یعنی کیفیت تجهیزات مورد نظر دارند.

دو شاخصه مهمی که مربوط به کیفیت تجهیزات مربوطه بوده. و از سوی تولیدکنندگان به طور کامل در آنها اعمال شده اند. عبارتند از:

  • دوام:
    این تجهیزات دارای دوام فوق العاده ای بوده. و از کارکرد چندین ساله برخوردار می باشند.
  • امنیت بالا:
    ضریب امنیت بالایی داشته. و هیچ نوع آسیبی را نه متوجه وسایل نقلیه و نه رانندگان خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *