تجهیزات ایمنی ترافیک

تجهیزات ایمنی ترافیک

تجهیزات ایمنی ترافیک ، ترافیک مکان خطرناکی برای کار است، بنابراین باید احتیاط کرد. این تجهیزات مناسب می تواند شما و تیمتان را ایمن نگه دارد و خطرات ناشی از ترافیک، آب و هوا و سایر شرایط محل کار را کاهش دهد. مخروط ها، موانع، نوار احتیاط، علائم و جلیقه های روشنی که هنگام رانندگی در محل ساخت و ساز مشاهده می کنید، همگی نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات و صدمات دارند که از مهم ترین تجهیزات ایمنی ترافیک میباشند. مدیریت موثر ترافیک برای کاهش تعداد فزاینده تصادفات، جراحات و تلفات جاده ای ضروری است.
طیف گسترده ای از تجهیزات ایمنی ترافیک برای مدیریت ترافیک عابران پیاده و وسایل نقلیه و به حداقل رساندن احتمال تلفات قابل پیشگیری وجود دارد. تجهیزات ایمنی  کنترل ترافیک  به طور ویژه با استفاده از مواد با کیفیت بالا طراحی و تولید شده است. طیف کاملی از تجهیزات ایمنی ترافیک عبارتند از : ستون ها و درام های کانالیزر، علائم هشدار دهنده، پست های خط کش، مخروط ها، سرعت گیرها، میله های ایمنی برای پارکینگ ها، روکش های پست و بولاردها و … می باشد. شما می توانید از تجهیزات ایمنی ترافیک  برای مدیریت جمعیت، ایمنی جاده و کنترل پارکینگ استفاده کنید.
"</div

مخروط ها و موانع در تجهیزات ایمنی ترافیک

هنگام رانندگی در بزرگراه، عبور از مناطق ساختمانی که پر از نشانگرهای نارنجی که به شما می گوید کجا بروید، معمول است. یکی از تجهیزات ایمنی ترافیک مخروط ها و موانع میباشند. از آنجایی که مخروط‌های ترافیک در سراسر خیابان‌ها هستند، نمی‌توان زیاد به آنها فکر کرد. اما این شانگرهای مفید موانع بصری و فضایی در امتداد جاده ها در مناطق خطرناک ایجاد می کنند تا به ما کمک کنند تا رانندگان ایمن تر شوند. استفاده از مخروط های ایمنی و موانع ترافیکی در مناطق شلوغ یا بالقوه خطرناک یکی از ساده ترین تکنیک های کنترل جمعیت است.
اگر به دنبال موانع بسیار قابل مشاهده هستید، مخروط های ترافیکی بازتابنده را در پارکینگ ها یا راهروها قرار دهید. برای نمایش پیام های ایمنی مهم، علائم سفارشی را به مخروط های نارنجی خود اضافه کنید. مدیریت جریان ترافیک پیاده در مناطق شلوغ را می توان با پایه های کمربند جمع شونده یا موانع فولادی به هم پیوسته نیز به دست آورد.

بولاردها

بولاردها از تجهیزات ایمنی ترافیک هستند، موانع فیزیکی و بصری ایجاد می کنند که وسایل نقلیه را هدایت می کند. این وسیله از دسترسی به مناطق غیرمجاز، خطوط یا جهت‌های ترافیکی مجزا و جاده‌های خطی جلوگیری می‌کنند، در حالی که به عابران پیاده اجازه عبور بدون مانع را می‌دهند. بولاردها همچنین می توانند علائم و سایر استراتژی های مدیریت ترافیک را تکمیل کنند. بولارد ستون کوتاهی است که برای ایجاد یک محیط محافظ یا معماری استفاده می شود. هنگامی که عمدتاً به عنوان راهنمای بصری نصب می شوند، ترافیک را هدایت می کنند و مرزها را مشخص می کنند.
به‌عنوان عناصر معماری، آنها در اشکال و سبک‌های بسیار متنوعی می‌آیند تا در تنظیمات خود برجسته شوند یا از نظر بصری برجسته شوند. بولاردها همچنین می توانند برای جلوگیری فیزیکی از نفوذ وسایل نقلیه، محافظت از افراد و اموال ساخته شوند. این پست های امنیتی ممکن است عناصر تزئینی داشته باشند یا برای تکمیل منظره انتخاب شوند، اما توجه اولیه آنها مقاومت در برابر نیروهای ضربه است.
در یک طرف این معادله ستون‌های انعطاف‌پذیر قرار دارند که می‌توان بدون آسیب رساندن به خودرو یا تیرک به آنها ضربه زد. در طرف دیگر ستون های امنیتی قرار دارند که برای محافظت از ساختمان ها و مناطق عابر پیاده با کند کردن یا توقف وسایل نقلیه ای که به آنها برخورد می کنند، طراحی شده اند.
"</div

سیستم های حسگر

سیستم های حسگر ترافیک از تجهیزات ایمنی ترافیک مهم‌ میباشند که برای جمع‌آوری اطلاعات ترافیک جاده برای کنترل سیگنال استفاده می‌شوند و داده‌های جمع‌آوری‌شده نیز به مرکز سیستم اطلاعات و ارتباطات خودرو ارائه میشود. حسگرهای عابر پیاده با تعویض دکمه های فشاری و تشخیص عابران پیاده در حال عبور از خیابان برای افزایش زمان روشنایی رنگ سبز، امنیت عابران پیاده را فراهم می کنند. این حسگرها با استفاده از انعکاس امواج اولتراسونیک ارسال شده  کار میکنند و  اولتراسونیک  مستقیماً بالای جاده نصب شده است. حضور خودرو را تشخیص می دهند.
آنها به منظور اندازه گیری حجم ترافیک و نرخ اشغال با استفاده از یک تابع حسی پایدار استفاده می شوند.این سنسور علاوه بر اندازه‌گیری تراکم ترافیک در مجاورت خودرو، برای کنترل حسگر گردش به راست استفاده می‌شود که شامل شناسایی وسایل نقلیه در خطوط گردش به راست و تغییر بهینه زمان برای فلش‌های سبز رنگ به راست بر اساس اینکه آیا وسایل نقلیه هستند یا خیر، استفاده می‌شود. شناسایی کردن و  کنترل فراخوان،  تنها در هنگام شناسایی وسایل نقلیه در جاده های فرعی با حداقل ترافیک، چراغ های راهنمایی را در جاده های فرعی سبز می کند.
حسگرهای فعال مادون قرمز انرژی مادون قرمز سطح پایین را برای شناسایی وسایل نقلیه به یک منطقه خاص ساطع می کنند. هنگامی که این انرژی با حضور یک وسیله نقلیه قطع می شود، سنسور یک پالس به سیگنال ترافیک ارسال می کند تا چراغ را تغییر دهد. نمونه‌هایی از حسگرهای روی جاده شامل پردازشگرهای تصویر ویدیویی است که از دوربین‌هایی استفاده می‌کنند که روی تیرهای بلند مجاور جاده یا روی بازوهای دکل سیگنال ترافیکی روی جاده نصب شده‌اند.
"</div

سیستم های کنترل ترافیک
سیستم‌های کنترل ترافیک جاده‌ای با استفاده از علائم ایمنی ترافیکی اطلاعات رانندگی وسایل نقلیه را در منطقه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، کنترل سیگنال ترافیکی بهینه را مطابق با وضعیت ترافیک جاده‌ای در حال تغییر انجام می‌دهند و اطلاعات ترافیکی مفیدی را بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در اختیار رانندگان قرار می‌دهند.
تضمین جریان روان تردد از طریق کوتاه کردن زمان رانندگی وسایل نقلیه و کاهش دفعات توقف خودروها، مزایایی مانند کاهش تصادفات جاده ای و کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت که به نوبه خود سهم قابل توجهی خواهد داشت. سیستم های کنترل ترافیک به یک محیط امن و راحت ترافیک جاده ای نظارت میکنند. بر اساس داده های ترافیک جاده ای جمع آوری شده توسط حسگرهای خودرو. سیستم میزبان سیگنال های ترافیکی را کنترل و نظارت می کند.
علائم
علائم ترافیکی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: 1علائم نظارتی، هشدار دهنده و راهنما بیشتر2 در هر دسته شکل و رنگ خاصی دارند. علامت های کنترل ترافیک. اساسا برای نشان دادن جهت یا اولویت کاربران جاده در لحظه استفاده می شوند. آنها شامل علائمی مانند “تو باید بایستی”، “ورود ممنوع”، “راه را به عابران پیاده بده” و غیره هستند. علائم کنترل ترافیک شامل علائم خیابان علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی جاده می باشد. این علائم، رانندگان را در جهت یابی و کنترل وسایل نقلیه خود راهنمایی می کنند.
"</div

چراغ ها
یکی دیگر از تجهیزات ایمنی ترافیک،چراغ های راهنمایی میباشند. عموما چراغ های راهنمایی چراغ ه هایی هستند که حرکت ترافیک را کنترل میکنند. چراغ های راهنمایی را می توان به عنوان مربی تعریف کرد که برای آموزش رانندگان، سواران و عابران پیاده استفاده می شود. چراغ راهنمایی یکی از تاسیسات عمومی حیاتی است که نقش بسیار مهمی را برای کاربران جاده ایفا می کند. از رنگ های متنوع چراغ ها در چراغ های راهنمایی برای آموزش کاربران جاده استفاده می شود.
وقتی سیگنال قرمز شد باید توقف کنید، وقتی زرد شد سرعت را کم کنید و منتظر بمانید و وقتی سبز شد بروید. چراغ های راهنمایی برای کنترل حرکت وسایل نقلیه و مسافران برای اطمینان از ترافیک روان و ایمن استفاده می شود. چراغ های راهنمایی سال هاست که وجود دارند و برای هدایت موثر ترافیک در تقاطع ها استفاده می شوند. از آنجایی که چراغ راهنمایی قوانین و مقرراتی را بر روی رانندگان وسایل نقلیه اعمال می کند. و برای افرادی که از این دستورالعمل ها پیروی نمی کنند. احتمال تصادف وجود دارد؛ از این رو چراغ راهنمایی به کاهش میزان تصادفات در جاده ها کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *