انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

استوانه ترافیکی و کله قندی . با گسترش جمعیت شهری و ترددهای درون و برون شهری یکی ازمسائل مهم در طراحی فضاهای شهری اقدام به ارتقای ایمنی خیابان ها و جاده ها و بهینه سازی مدیریت ترافیک می باشد. بهره گیری از انواع استوانه ترافیکی و کله قندی و سایر تجهیزات ترافیکی از جمله موثرترین اقدامات در خصوص ارتقای ایمنی ترافیکی بوده. و همواره نقش مهمی در کاهش خسارات و هزینه های ناشی از انحراف خودروها داشته است.

در خصوص ضرورت اقدام به استفاده به موقع این تجهیزات کافیست. نگاهی به نقش این اقدامات در فرهنگ سازی صحیح رانندگی و پیشگیری انواع حوادث و خسارات جانی و مالی داشت. همواره می بایست درک درستی از هزینه در این راستا داشته و به آن به چشم سرمایه گذاری در کاهش خسارات ثانویه نگریست.

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

استوانه ها و کله قندی های ترافیکی از جمله موثرترین محصولات ترافیکی هستند. که در جدا سازی مسیرها و هدایت به موقع رانندگان خودروها کمک می کنند. این ابزار کاربردهای زیادی را ارائه کرده. و از این رو در تمام کشورها نقش موثر خود را در به حداکثر رساندن ایمنی ترافیک به اثبات رسانده اند.

استوانه های ترافیکی و کله قندی ها عموما در انواع جاده های درون شهری و برون شهری. پارکینگ های عمومی و خصوصی. این موانع ترافیکی در مناطق مختلف جغرافیایی در ابعاد و رنگ های مختلفی رایج بوده و نسل جدید ان ها از جنس پلاستیک با دوام بهره مند می باشند. در ادامه به تعاریف، کاربردها و ویژگی های هر یک از این محصولات ترافیکی و ایمنی خواهیم پرداخت.

استوانه ترافیکی و کله قندی چیست

این روزها به منظور افزایش ایمنی ترافیک و معابر از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که استوانه ترافیکی و کله قندی یا همان مخروطی های ترافیکی از متداول ترین نوع آن ها هستند. به علت موارد متداول استفاده از این 2 محصول یکی از سوال های رایج مطرح شده این می باشد که تعریف و کاربرد استوانه ترافیکی و کله قندی چیست.؟ این تجهیزات در طی سالیان اخیر در کشورمان کارایی مفیدی در رابطه با ایمن سازی انواع معابر داشته و دارای کاربردهای مختلفی می باشند.

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

عموما هر یک از این کالاهای هدایت مسیر در انواع خیابان ها، جاده ها و پاکینگ ها قابل مشاهده بوده و در برخی اماکن خصوصی مانند پارکینگ ها و اطراف فروشگاه های بزرگ نیز جهت ایمن سازی معبر مورد استفاده قرار می گیرند. استوانه های ترافیکی کنونی با قابلیت نصب آسان و بهره گیری از حالت شبرنگ از رویت بالایی برخوردار بوده و ضمن کمک به تفکیک مسیرها به علت بهره مندی از قابلیت ارتجاع پذیری از خسارات ناشی از برخورد خودروها با موانع به میزان چشم گیری می کاهند. مخروطی ها یا کله قندی های ترافیکی نیز دارای کاربردهای مشابهی بوده و به علت عدم نیاز به استفاده از چسب و پیچ در اتصال امکان نصب موقت را تسهیل می کنند.

شایان ذکر است که هر 2 محصول ذکر شده در انواع پارکینگ های مسقف و روباز و سایر معابر خصوصی قابل به کار گیری بوده و تاثیر مطلوبی در مشخص ساختن فضای داخلی پارکینگ ها دارند.

تاریخچه استوانه ترافیکی و کله قندی

یکی از مطالب مفید در رابطه با درک بهتر این تجهیزات ترافیکی اطلاع از تاریخچه استوانه ترافیکی و کله قندی و چگونگی پیدایش آن ها می باشد. در ادامه به نحوه پیدایش هر یک از این محصولات می پردازیم. استوانه های ترافیکی که در گذشته با عنوان بولارد نیز شناخته می شدند، دارای تاریخچه بسیار طولانی در سایر کاربردها می باشند. به عبارت دیگر این محصول در سال های 1844 میلادی و در اسکله ها مورد استفاده قرار می گرفته است. در آن سال ها کاربرد این محصول افزایش رویت اسلکه ها برای قایق ها و کشتی ها بوده و به پهلو گرفتن صحیح آن ها کمک می کرده است.

برخی از مستندات دیگر هم پیدایش این محصول را به سال 1721 میلادی و در جهت جلوگیری از انحراف مسیر و ایمنی درشکه ها در انگلستان نسبت می دهند. بهره گیری این محصول به عنوان ابزار ترافیکی در ابتدا سبب پیدایش نوع فلزی آن شده و در طی چند دهه به علت کاهش هزینه ساخت و افزایش کارایی، انواع پلاستیکی و پی وی سی آن ها تولید و به کارگیری شدند.

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

مخروط های ترافیکی نیز در سال 1943 میلادی. توسط چارلز دی ابداء شده و برای اولین بار در امریکا و کشورهای همجوار آن برای ایمن سازی اماکن و جاده ها ساخت و ایمنی مسیرها به کار گرفته شده اند. پیش از اختراع این محصول در هنگام بروز خطرات جاده ای از مشعل و فانوس جهت اعلان هشدار بهره برداری می شده است. شایان ذکر است که در ابداء اولیه این محصول نیز بریتانیا مدعی است. که در سال 1961 میلادی اولین نمونه های آن را مورد بهره برداری قرار داده است.

کاربردها و مزایای استوانه ترافیکی و کله قندی

در خصوص نقش موثر، کاربردها و مزایای استوانه ترافیکی و کله قندی .موارد بسیاری گزارش شده و تعدد کاربردهای آن ها در ایمن سازی محیط های شهری در ایران و سایر کشورهای جهان به طور کامل به اثبات رسیده است. همان طور که اشاره شد پیدایش اولیه و استفاده هر یک از این محصولات به بیش از 1 قرن گذشته برگشته. و در طی دهه های اخیر به دلیل گسترش فضاهای شهری و ترددها نیاز به نصب و به کارگیری آن ها دوچندان شده است.

عمده توجه تولید کنندگان این تجهیزات کمک به ارتقای امنیت معابر. تفکیک خیابان ها و جاده ها و کنترل به موقع ترافیک معطوف بوده. و با ارائه انواع پلاستیکی آن ها موجبات کاهش خسارات وارده به خودروها و سرنشینان آن ها فراهم آمده است. نصب به موقع انواع استوانه های ترافیکی و کله قندی ها. و همچنین برخورداری آن ها از استانداردهای ساخت لازم. ارتباط مستقیمی با عملکرد آن ها در شرایط مختلف داشته. و کمک موثری به افزایش دید رانندگان وسایل نقلیه در هنگام مواجهه با مسیرهای تفکیک شده دارند.

 

مدل های شبرنگ دار

شایان ذکر است که مدل های شبرنگ دار این محصولات در مناطق کم نور و تاریک به رویت پذیری هشدار و کارایی هر چه بیشتر آن ها می افزاید. از جمله مزایای مشترک استوانه ها و مخروط های ترافیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کمک به اجرای راهبند و موانع موقت در خیابان ها و جاده ها
کمک به افزایش قابلیت رویت مسیرهای تفکیک شده
مفید برای افزایش ایمنی عابرین پیاده و خودروها در هنگام عبور از جاده ها و اماکن در حال ساخت
کمک به ایمن سازی محیط بیمارستان ها، مراکز درمانی و خدمات اورژانسی
کمک به تفکیک مسیرهای عبور اتوبوس های تندرو و خدمات اورژانسی
مفید برای ایمن سازی فضای پارکینگ های عمومی و خصوصی
هشدار و اعلان به موقع رانندگان در خصوص ترافیک پیش رو

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

در مناطق مختلف و بسته به نوع کاربری، انواع استوانه ترافیکی و کله قندی قابل به کارگیری می باشند. در واقع به کارگیری و نصب این تجهیزات ترافیکی در معابر عمومی دارای قوانین خاصی بوده و انتخاب هر یک از این محصولات در برخی شرایط ممکن است نسبت به دیگری دارای مزیت و برتری باشد. استوانه های ترافیکی رایج عموما از جنس پی وی سی ساخته شده و دارای رنگ نارنجی می باشند؛ همچنین مدل های رایج آن ها دارای 75 سانتی متر الی 1.15 متر ارتفاع می باشند. وزن آن ها بسیار سبک بوده و با استفاده از چسب و یا پرچ به زمین متصل می شوند.

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

انواع با کیفیت این محصول از قابلیت شبرنگ برخوردار بوده و در انواع شرایط جوی دید مناسبی را به رانندگان ارائه می دهد. این محصول دارای قابلیت ارتجاع پذیری بوده. و در صورت برخورد خودروها و سایر وسایل نقلیه به آن ها آسیبی ایجاد نمی کند. این قابلیت ضمن کاهش خسارات ناشی از برخورد خودروها، باعث می شود در صورت برخورد مداوم وسایل نقلیه با استوانه های ترافیکی به راحتی آسیب ندیده و نشکنند. مخروط ها یا کله قندی های ترافیکی رایج در بازار در رنگ های مختلف قابل ارائه بوده و رنگ نارنجی آن ها به سبب قابلیت رویت بیشتر پرکاربرد تر می باشند.

استوانه ترافیکی و کله قندی و افزایش ایمنی

استفاده از استوانه ترافیکی و کله قندی و افزایش ایمنی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. موارد استفاده از این محصولات به سطح خیابان ها و جاده ها محدود نبوده. و هر یک از آن ها عملکرد مفیدی در ایمن سازی فضاهای عمومی و خصوصی ارائه می دهند. این محصولات قابلیت نصب در اطراف ساختمان ها و اماکن در دست ساخت. انواع پارکینگ های مسقف و روباز. فروشگاه های بزرگ. نزدیکی بیمارستان ها و سایر اماکن را دارا بوده و به ایمنی خودروها و عابرین پیاده. در حال عبور از آن ها می افزاید.

ویژگی های استوانه ترافیکی و کله قندی

به طور کلی ویژگی های استوانه ترافیکی و کله قندی در یک نگاه عبارت است از:
قابلیت استفاده به عنوان تفکیک کننده معابر و جاده ها
استفاده به عنوان هشدار خطر در نزدیکی معبرهای در حال ساخت
قابلیت استفاده به عنوان جدا کننده مسیرهای ویژه
وزن سبک و سهولت در جا به جایی
قابلیت نصب آسان و موقت
ارتجاع پذیر و مقاوم در برابر انواع فشار
مقاوم در انواع شرایط اقلیمی و آب و هوایی
رویت پذیری بالا به علت بهره مندی از شبرنگ
قیمت مناسب به علت استفاده از پلاستیک
قابلیت بازیافت

انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

تفاوت های استوانه ترافیکی و کله قندی

هر 2 محصول از دسته تجهیزات هدایت مسیر و ایمنی بوده و به علت بهره مندی از وزن سبک در انواع قابل استفاده هستند. تفاوت های استوانه ترافیکی و کله قندی. از آن جایی آشکار می شود که هر یک از آن ها در برخی شرایط مختلف. دارای شباهت هایی در کاربرد و در برخی موارد دارای تفاوت می باشند.

در برخی موارد استفاده از کله قندی های ترافیکی به دلیل وزن سبک تر. عدم نیاز به پیچ و چسب برای اتصال موثرتر بوده و این در حالی است. که نحوه اتصال استوانه ها در برخی شرایط به افزایش توجه و تبعیت رانندگان کمک شایانی می کند. از سوی دیگر استوانه های ترافیکی به دلیل بهره مندی از ارتفاع بیشتر از فاصله طولانی تر قابل رویت بوده. و باعث واکنش به موقع رانندگان وسایل نقلیه می شود.

از آن جایی که ویژگی های کله قندی و استوانه ترافیکی. در برخی شرایط به عنوان مزیت و در برخی شرایط به عنوان ایراد آن ها شناخته می شود. می توان گفت عامل تعیین کننده تصمیم نهایی در خصوص انتخاب و به کارگیری آن ها محل نصب این محصولات می باشد. شایان ذکر است که نصب هر یک از این تجهیزات و موانع ترافیکی. در معابر عمومی تابع قوانین و ضوابط خاص و تایید شهرداری می باشد.

فروش انواع استوانه ترافیکی و کله قندی

وب سایر معتبر ترافیک ساز به واسطه برخورداری از تجربه طولانی در ساخت و بهره گیری از خط تولید استاندارد. ارائه دهنده انواع با کیفیت محصولات ترافیکی و ایمنی بوده و انتخابی ایده آل در خرید هر یک از این محصولات به شمار می رود. هم اکنون جهت کسب اطلاع از قیمت فروش انواع استوانه ترافیکی و کله قندی و سایر تجهیزات ترافیکی می توانید. با واحد فروش در ارتباط بوده و مزایای خرید بدون واسطه را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *