تابلو های ترافیکی استاندارد

تابلو های ترافیکی استاندارد

تابلو های ترافیکی استاندارد، گسترش روز افزون جمعیت و ترددهای درون و برون شهری مدیریت و کنترل ترافیک را بیش از هر زمانی به امری چالش زا مبدل ساخته است. علیرغم قوانین و ضوابط مندرجه در آئین نامه، همواره شاهد میزان بسیار بالایی از تخلفات رانندگی درون شهری و برون شهری بوده ایم. عوامل مختلفی در افزایش این تخلفات و سوانح ناشی از آن موثر هستند. وجود و یا عدم وجود تابلو های ترافیکی استاندارد در خیابان ها و جاده های مناطق مختلف از جمله موارد بسیار موثر در عوامل فوق هستند.

موارد دیگری نیز در خصوص بروز سوانح و حوادث ناشی از رانندگی وسایل نقلیه وجود دارند که از جمله آن ها می توان به عدم فرهنگ سازی مفاهیم اعلانات و تابلوهای راهنمایی و رانندگی اشاره کرد. به طور کلی تعریف مشخصی برای ساخت و نصب انواع انواع تابلوهای ترافیکی و ایمنی استاندارد وجود داشته که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تابلو های ترافیکی استاندارد

استفاده از تابلوهای ترافیکی

برای پی بردن به کاربرد و مزایای استفاده از تابوهای ترافیکی می بایست ابتدا درک صحیحی از تعریف آن ها حاصل نمود. به طور کلی تابلو های ترافیکی استاندارد شامل اعلانات انتظامی و اعلانات مربوط به رانندگی هستند که هر شهروند و راننده ای می بایست نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد. این تابلوها بر اساس علائم درج شده بر روی آئین نامه راهنمایی و رانندگی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی عمده علائم مرتبط با رانندگی به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که به ترتیب عبارت از تابلوهای اجباری، تابلوهای اخطاری و تابلوهای اخباری هستند. هر یک از این تابلوها در بر دارنده گروهی خاص از مفاهیم و اعلانات هستند، که در ادامه آن ها را به طور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تابلوهای اجباری: که همانند نام آن ها در بر دارنده پیام های اجباری و بازدارنده هستند. این علائم در لیست مهم ترین تابلوهای ترافیکی قرار داشته و متقاضیان گواهینامه می بایست بیشترین توجه را نسبت به درک هر چه بیشتر آن ها داشته باشند. از جمله علائم متداولی که در این دسته از علائم قرار می گیرند می توان به مواردی همچون ورود ممنوع، توقف ممنوع، عبور دوچرخه سواران ممنوع، دور زدن ممنوع و سایر موارد اشاره نمود.
  • تابلوهای اخطاری: این دسته از تابلوها دارای اعلاناتی هستند که راننده را نسبت به شرایط و خطرات مسیر آگاه می سازند. این تابلوها عموما به شکل مثلث قابل مشاهده هستند و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تابلوهای اخباری: این دسته از تابلوها نیز در بر دارنده طیف عظیمی از اعلانات راهنمایی و رانندگی هستند. کاربردهای آن ها بسیار متفاوت بوده و عموما به شکل مستطیل قابل مشاهده هستند. تابلوهای راهنمای مسیر جاده ها، خیابان ها، کوچه ها، تابلوهای خوش آمد گویی و خدمات عمومی از دسته رایج ترین تابلوهای اخباری به شمار می روند.

تابلو های ترافیکی استاندارد

تابلو های ترافیکی استاندارد

معیارهای مختلفی در جهت تشخیص انواع تابلو های ترافیکی استاندارد وجود دارد. اطمینان از برخورداری کیفیت لازم در این تجهیزات، از جمله چالش های مهم تولید کنندگان و همچنین مسئولین طراحی شهری و ترافیکی می باشد. نصب و به کار گیری تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد تضمین کننده حداکثر کارایی آن ها بوده و از بسیاری از سوانح و حوادث جلوگیری می کند. نصب به موقع و به کار گذاری این علائم ترافیکی راهنمایی و رانندگی در زاویه مناسب، محیط مناسب و همچنین آلیاژ مناسب باعث کارامدی هر چه بیشتر این ابزار می شود.

در بسیاری از نقاط جهان هزینه کرد اولیه در خصوص بهره مندی از استانداردهای تجهیزات ترافیکی را سرمایه گذاری تلقی می کنند. این سرمایه گذاری در واقع باعث کاهش بسیاری از هزینه های ثانویه، هزینه های جانبی و هزینه های نصب می شود. از سوی دیگر این اقدام هوشمندانه به سبب کاهش هزینه های ناشی از تصادف خودروها با شهروندان و اماکن عمومی نیز سرمایه گذاری ایده آلی به نظر می رسد. منظور از به کارگیری تجهیزات و تابلوهای ترافیکی استاندارد، تابلوهایی هستند که در ادامه معرفی می گردند.

مشخصات یک تابلو ترافیکی استاندارد

همان طور که اشاره شد مشخصات یک تابلو ترافیکی استاندارد (تابلو های ترافیکی استاندارد)دارای ویژگی ها و تعریف مشخصی می باشد. تولید کننده تابع استاندارد تابلو های ترافیکی با دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و با بهره گیری از دانش و خط تولید روز باعث می شوند تا محصولات ایده آلی به بازار عرضه گردد. در ادامه ویژگی ها و معیارهای تعیین کننده استاندارد این تجهیزات ترافیکی را معرفی می نماییم:

  • بهره گیری از جنس بدنه گالوانیزه
  • بهره گیری از رنگ با کیفیت الکترواستاتیک
  • بهره گیری از ضخامت مناسب
  • بهره گیری از ابعاد متناسب با اعلان
  • بهره گیری از فونت استاندارد
  • بهره گیری از قابلیت بازتاب نور
  • بهره مندی از قابلیت نصب در ارتفاع و زوایای مختلف
  • قابلیت نصب به صورت ریلی یا پیچی
  • عدم جذب آلودگی و گرد و غبار
  • مقاوم در شرایط مختلف جغرافیایی
  • طول عمر بالای رنگ و بدنه

تابلو های ترافیکی استاندارد

مزیت های یک تابلو ترافیکی استاندارد

همان طور که اشاره شد تابلو های ترافیکی استاندارد مزایای بی شماری را به سطوح درون شهری و برون شهری ارائه می دهند. این تجهیزات تنها زمانی در محیط های مختلف دارای کاربرد موثر هستند. که از استانداردهای لازمه برخوردار بوده و بدین ترتیب باعث رویت به موقع توسط رانندگان می شوند. یکی دیگر از عوامل موثر که مزیت های این ابزار را افزایش می دهد انجام سرویس های به موقع و اطمینان از تمیز ماندن آن ها می باشد. به طور کلی مزیت های یک تابلو ترافیکی استاندارد به شرح زیر می باشد:

  1. کاهش هزینه های جانبی و ثانویه
  2. مدیریت آسان تر ترافیک
  3. کاهش میزان ترددهای بیهوده
  4. افزایش امنیت عابرین پیاده
  5. طول عمر بسیار بالا
  6. قابلیت رویت بالا
  7. کاهش خسارات جانی و مالی
  8. کمک به زیبایی محیط شهر
  9. تبعیت و پیروی بیشتری شهروندان از علائم
قیمت تابلو های ترافیکی استاندارد

شرکت فرتو ترافیک به واسطه بهره مندی از خط گسترده تولید و سابقه طولانی مدت ارائه دهنده انواع تابلو های ترافیکی راهنمایی و رانندگی می باشد. هم اکنون می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و قیمت تابلو های ترافیکی استاندارد. با واحد کارشناسان فروش وب سایت در ارتباط بوده و از مزیت های خرید ایمن بهره مند گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *